вівторок, 6 вересня 2022 р.

ЯК ГОВОРИТИ З УЧНЯМИ НА СКЛАДНІ ТЕМИ? ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ВІД ПСИХОЛОГІВ ПРОЄКТУ «ПІДТРИМАЙ ДИТИНУ»

В умовах війни малеча потребує підвищеної уваги та підтримки дорослих. Як правильно розмовляти з дітьми на складні теми та що робити, щоб не травмувати дитячу психіку? Шукайте відповідь у матеріалі психологів ініціативи «Підтримай дитину».
Що важливо зробити, відповідаючи на складні запитання?
Враховуйте рівень розвитку та вікові особливості дитини (маленьким дітям варто розповідати менше страшних подробиць, проте необхідно надати чітку відповідь); пояснюйте зрозуміло та відкрито; будьте готові до багаторазового повернення до розмови, дитина також може поставити уточнюючі запитання; спробуйте допомогти дитині виразити почуття. Для багатьох дітей це складно зробити самостійно, проте вони можуть виразити їх під час виконання творчих робіт, будьте чуйними, також необхідно дотримуватися конфіденційності; пам’ятайте, що діти спілкуються між собою та дитина може потребувати поради щодо ймовірних запитань оточуючих. У цьому разі рекомендуємо звернутися за порадою до психолога школи або спробувати побудувати правильний діалог самостійно; дітям потрібні заняття улюбленими справами, рутина та відпочинок. Тому побудуйте чіткий розклад, але не забувайте надавати дітям простір для цікавих завдань; будьте у взаємодії з батьками чи іншими законними представниками дитини. Дитині може допомогти лише одночасна підтримка сім’ї та закладу освіти;не зосереджуйте увагу на минулих подіях, обставинах і тому, яким чином була побудована робота раніше. Відбудуйте знайомий розклад для відновлення відчуття безпеки, проте не зосереджуйте на цьому увагу дітей (не використовуйте фрази: «Ми маємо навчатися як до війни», «Наш розклад має бути як до війни» тощо); дитині необхідно відчувати себе в безпеці; нагадуйте дитині, що дорослі дбають про неї, піклуються та приділяють увагу.
Нагадаємо, освітяни зможуть надавати якісну першу психологічну допомогу.
Джерело: МОН

Немає коментарів:

Дописати коментар