Часто батьки вважають основними ознаками готовності до школи ознайомлення дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається програмою та методикою навчання.
Спілкування
з однолітками сприяє успішній адаптації в дитячому колективі, допомагає
налагоджувати стосунки, зважаючи на думку оточення, без прагнення зайняти кращі
ролі з допомогою залякування, погроз, конфліктів. А також сформованості уявлень
дитини щодо певної статі і володіння відповідними формами поведінки.
Отже,
готовність дитини до школи, її майбутній успіх тісно пов’язані з тим, як вона
ставиться до школи, наскільки контактує з однолітками і дорослими, як
поводиться в конфліктних ситуаціях.
Психологічна
готовність до школи – це такий рівень психічного розвитку дитини, який створює
умови для успішного опанування навчальною діяльністю.
Ø Частіше
розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину
на серйозне ставлення до навчання.
Ø Не
приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього
впевненість у їх подоланні.
Ø Частіше
звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.
Ø Навчіть
сина чи дочку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби,
одягатися, доглядати одяг, акуратно їсти).
Ø Привчіть
дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не
пізніше дев'ятої години вечора, вставати о сьомій годині ранку).
Ø Заохочуйте
малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок,
кружечків, квадратиків).
Ø Прищеплюйте
дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть їх
правильно гортати сторінки.
Ø Не
стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну
враженнями від почутого, побаченого.
Ø У
будь – якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть
заохотити її до самовдосконалення.
Ø Завжди
прагніть підтримувати вчителя, не критикуйте його в присутності дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар